Rekreacja

Aktywnie spędzony wolny czas – co wybrać?


Bez znaczenia jest dziś przecież, czy mieszkamy w mieście, na jego obrzeżach, na wsi, czy w małym miasteczku. W każdym z tych miejsc lub w najbliższej okolicy zawsze znajdzie się coś, co jest nam w stanie dostarczyć rozrywki, dbając jednocześnie o to byśmy ten czas spędzili aktywnie. Dni, które upływają nam najczęściej jako wielogodzinne przesiadywanie za biurkiem, nie wróżą zbyt optymistycznie naszej sprawności fizycznej oraz zdrowiu, gdyż doskonale wiemy, do jakich skutków może doprowadzić siedzący tryb życia. Opcje, które proponuje nam najbliższe otoczenie, mogą natomiast uratować sytuację, o ile oczywiście dbamy o regularne uczestniczenie w formach aktywności, jakie proponują. Co wybrać oraz co między innymi zawiera pula naszych pomysłów? O tym poniżej.

Idź przed siebie

Aktywnie spędzony czas wcale nie musi oznaczać, że należy za taką możliwość komuś zapłacić. Wiele z form takiego wypoczynku jest całkowicie darmowych, ale chyba nie potrafimy jeszcze uwierzyć, że coś, co nie zmusza nas do opłacenia rachunku, może działać. Spacer – długi – to jeden z takich przykładów, gdyż wystarczą do niego wygodne buty, plecak i odzież dostosowana do panujących na zewnątrz warunków pogodowych. Spacerować można też wszędzie. W miastach są od tego parki, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by wsiąść w autobus i nawet zimą udać się na obrzeża metropolii, aby poznać okoliczne lasy i puszcze. Alternatywą dla pieszego spędzania tego czasu jest skorzystanie z rowerów i dłuższa wycieczka, np. kilkunastokilometrowa, oczywiście w otoczeniu lokalnej przyrody lub parokrotnie objechawszy sztuczne jezioro, nad którym mieszkańcy miasta spędzają swój wolny czas na wiele różnych sposobów.

Bądź częścią drużyny

Sport i rywalizacja to także świetna alternatywa dla siedzącego trybu życia, gdyż pozwala na regularność oraz wymaga od nas utrzymania dobrej kondycji, by w ogóle osiągać jakiekolwiek efekty. Ma on też pozytywny wpływ na nasze relacje z innymi ludźmi, bo nic tak nie łączy jak wspólny cel pokonania przeciwnej drużyny. Opcji jest wiele i zazwyczaj ogranicza nas tylko to, co da się zorganizować w najbliższej okolicy. Wystarczą dwa razy w tygodniu spędzone na 3 godzinnym treningu lub sparingu w siatkówkę, piłkę nożną, koszykówkę, tenisa ziemnego, piłkę ręczną i wiele innych, aby problem braku formy i przyrostu niechcianych kilogramów mógł zostać zażegnany – oczywiście nic nie uda się bez zbilansowanej diety, ale to temat na inny wpis. Znaleźć towarzystwo też nie jest trudno, gdyż np. na portalach społecznościowych, jak Facebook można spotkać grupy lokalne, które umawiają się na konkretny termin i miejsce i można wedle potrzeb się zapisać wstawiając komentarz – czasem jest to opcja darmowa, czasem kosztuje kilka złotych, co i tak jest ogromna oszczędnością przy cenach wejściówek na siłownię.

Graj muzyko!

Co prawda opcja ta nie jest przeznaczona dla każdego, jednak jej popularność jest ogromna (i to nie tylko w naszym kraju). Nauka tańca – dowolnego – to poświęcenie przynajmniej jednej godziny tygodniowo, kiedy to nasze mięśnie pracują niemal przez cały czas treningu. Dodatkowo towarzyszy nam tu muzyka, która ponoć łagodzi obyczaje, a więc mamy element relaksu. Nawet jeśli już po 3 miesiącach stwierdzimy, że opanowaliśmy podstawy, które wystarczą nam do szczęścia, to nic nie stoi na przeszkodzie by zapisać się na kurs innego stylu tańca i tam kontynuować nasze aktywne spędzanie czasu. Faktem jest, że w dużych miastach możliwości wyboru są większe, jednak posiadanie auta nie jest niczym niezwykłym – zwłaszcza gdy nie mieszkamy zbyt blisko miejsca pracy – dlatego dojechanie do najbliższej szkoły tańca raz na tydzień raczej nie powinno być tu wielkim problemem.

Na razie brak komentarzy w tym wpisie